Rólunk

A Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány 2015 decemberében indította el a Digitális Iskola Programot (DIP) a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése érdekében. A Vodafone Digitális Iskola Program célkitűzése a tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett a tanulmányi eredmények javítása is, új lehetőségeket nyújtva az iskolai tananyag interaktív módon történő elsajátítására.

A Programban résztvevő iskolák közös jellemzője a rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók között igen nagy arányban találhatunk hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekeket. A Vodafone elsődleges célja, hogy a digitális kompetencia fejlesztése része legyen a hátrányos helyzetű iskolák programjának, így segítve a diákokat a digitális képességek megszerzésében. Ugyanakkor a digitális térben leselkedő veszélyek elkerülése, internet biztonsági alapelvek átadása szintén a megfogalmazott irányelvek közé tartozik és célként lebeg a program megvalósítása során.

A program fenntartható módon hozzájárul a hazai köznevelési rendszer fejlesztéséhez, az infokommunikációs eszközök oktatási felhasználásának elterjesztéséhez, továbbá a digitális esélyegyenlőség megvalósításához. A digitális analfabetizmus egy nem elhanyagolható probléma a hátrányos helyzetű gyermekek körében, akik a digitális tudás hiánya miatt kevésbé képesek megfelelni a 21. század kihívásainak.

A program 24 iskolát, összesen 6.424 diákot és 690 pedagógust érint. A Vodafone a programban résztvevő iskolákban összesen 1300 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet osztott ki, díjmentesen biztosítja az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet,
Az eszközök biztosításán túlmenően a 2017-2018-as évben egy a tanéven át ívelő oktatási sorozattal és a kompetenciákat fejlesztő játékos vetélkedő havi megmérettetésekkel küzdünk a gyermekek és tanárok digitális tudásának fejlesztéséért. E célból jött létre a microsite is, hogy egy tudás bázist, fogódzkodót nyújtsunk a programban résztvevő iskolák számára, miközben hónapról hónapra friss az oktatás során felhasználható tartalommal látjuk el őket.

A Program együttműködő partnere az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Központ, valamint a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány.